27 Ağustos 2011 Cumartesi

Allah’tan Siğil değil, “sivil” hastalığı!

İster akılsızlık deyin, ister paranoya deyin, isterseniz olur mu böyle şey deyin. Oldu işte!  Bende benim bile anlayamadığım, doktorların dahi şaşırıp kaldığı bir “sivil” (“sivil” fobisi mi desem, “sivil” tercihimi desem ) hali oluştu.Nasıl diye sorduğunuzu duyar gibiyim. Anlatayım:

Ramazan ayı dolayısıyla sahura kalktığımda yemek, ekmek, çay kelimesi geçtiği anda anında beynimde şimşekler çakıyor ve o anda “sivil mi” diye karşılık veriyorum. Gerçi bende eskiden beri “sivil” isteği, tercihi hat safhadaydı. Fakat bu kadar ileri gideceğini ben bile tahmin edemezdim.Evin kapısının zili çaldığında “kim o” diye sormuyor, “sivil mi o” diye soruyorum. Allah’tan karşıdan gelen cevaplarda soruma uygun geliyor. “Evet sivil.” O zaman bendeki sevinci görmeyin gitsin. Adeta çocukların şımarıklığına benziyor.
Bir defasında evin meyve, sebze ihtiyaçlarını karşılamak için eşimle Cumartesi pazarına gittim. Alacağım domates, patlıcan, karpuz, soğan için satıcıya “sivil mi” diye sorduğumda yüzüme aval aval bakışını hiç unutamıyorum.  Niçin öyle bakıyorsun, ‘benim her şeyin “sivil” olmasını isteme hakkım yok mu’ dedim. Hiç cevap vermedi ama başını bir sağa, bir de sola çevirdi.  “Manyak bu” diye düşündü galiba.

Bendeki bu hal bununla bitmiyor. Kıyafetlerim konu olduğunda ilk tepkim “sivil mi,” hangi ayakkabını giyeceksin diye sorulduğunda da “sivil olanı” diye cevap veriyorum.

Bendeki bu hastalık bu günlerde medyanın da yardımıyla “anayasamız sivil olsun, sivil yönetim gelsin, asker ve polis de sivilleşsin” gibi düşünceler geliştirmeme sebep oldu. Anlayacağınız “süper sivil” yaşayışına tutulmuş bulunmaktayım. Benim gibisi var mı bilmiyorum. Ben her şeyin “sivil” olmasını istiyorum. Fakat Türkiye Cumhuriyeti Devleti’ni siviller değil ordunun kurduğunu söylüyorlar. İşte o anda benim sigortalarım atıyor. Bende sivil olmayanların kurdukları cumhuriyet yönetiminde yaşıyorum ve “sivil” hastalığına tutuluyorum. Hakikaten ben hastayım değil mi? Allah kimseye böyle bir rahatsızlık vermesin ve bana şifalar nasip etsin. Dualarınızı bekliyorum.

 

 

 

Hiç yorum yok: